دسته‌بندی نشده

آموزش تری دی مکس 3ds Max کرج

آموزش تری دی مکس 3ds Max کرج

آموزش تری دی مکس 3ds Max کرج

خب احتمالا با شرکت معروف اتودسک آشنا هستید. شرکتی که کارش ساخت نرم افزارهای پیشرفته برای رشته های مختلف مهندسی است. تقریبا همه نرم افزارهایش در رشته های مخصوص به خودشان، حرف اول را می زنند.

یکی از نرم افزارهای تولیدی این شرکت Autodesk 3dsmax (نام قبلی ۳ds studio max) نام دارد. نرم افزاری مخصوص به شبیه سازی. به طور خلاصه بگوییم، تری دی مکس، نرم افزاری حرفه ای است مخصوص مدل کردن (سه بعدی سازی)، ساخت انیمیشن، بازی و عکس.

کاربردهای اصلی تری دی مکس

نمایش چیزی که در ذهن دارید

فرض کنید یک معلم زیست شناسی هستید و می خواهید شکل یک اتم را برای دانش آموزان یا دانشجویان خود نمایش دهید. می توانید از مکس استفاده کنید و آن را شبیه سازی کنید.

یا اینکه حرکت چند ذره در هوا یا حرکت گلوله های شلیک شده از یک تفنگ را که به سمت یک انسان شلیک می شوند (مثل فیلم ها) شبیه سازی کنید. این کارها با تری دی مکس کاملا قابل اجراست. هر چیزی که در ذهن شماست می تواند با کمک تری دی مکس شکل واقعی و شبیه سازی به خود بگیرد تا به کمک آن ایده خود را به بقیه نشان دهید.

برای طراحی، معماری و رشته های ساختمانی

تری دی مکس با کمک نورپردازی و قدرت سه بعدی سازی شگفت انگیز خود به شما کمک می کند که طرح های خود را شبیه سازی کنید و قبل از اجرا آنها را ببینید و همچنین به کارفرما نمایش دهید.

حتی گفته می شود یکی از کاربردهای تری دی مکس، این است که با کمک موتورهای قدرتمند جانبی که روی ش نصب می شود (مثل پلاگین وی ری)، طرح شما را از واقعیت هم زیباتر نشان داده و کارفرما را ترغیب به موافقت با طرح کند.

بسیاری از اشیا مثل مبل و صندلی، لامپ و لوستر و … کاملا آماده هستند و شما نیاز به طراحی شان ندارید. کافی ست فقط آنها را داخل صحنه طراحی شده تان بکشید و فقط دکمه رندر را بزنید. به این مدلهای آماده آبجکت می گویند.

برای ساخت انیمیشن

با کمک تری دی مکس میتوانید انیمیشن بسازید. برای تبلیغات، کارهای صنعتی، معرفی محصول، طراحی و معماری و … هر جایی که به یک انیمیشن کوتاه نیاز دارید. البته در جریان باشید ساخت انیمیشن با هر نرم افزاری نیاز به یک سیستم قدرتمند دارد!

همچنین برای ساخت بازی نیز تری دی مکس کاربرد دارد هر چند اخیرا نرم افزارهای بهتری برای بازی مثل Unity به بازار آمده اند ولی هنوز هم تری دی مکس برای ساخت بازی استفاده می شود. بازی هم یک نوع انیمیشن است.

برای ساخت فیلم و افکت های ویژه

امروزه صنعت‌هایی نظیر سینما، بازی‌های رایانه‌ای و تبلیغات نیازمند جلوه‌های ویژۀ سینمایی و طراحی شخصیت‌های سه‌بعدی می‌باشند. بسیاری از شخصیت‌ها و فیلم‌های هالیوودی که تا به امروز از دیدن آن‌ها لذت بردید کار این نرم‌افزار قدرتمند است. از جمله:

  • فیلم آواتار
  • فیلم پسر جهنمی
  • مرد آهنی

سایر استفاده ها از تری دی مکس

  • در تبلیغات
  • در طراحی صنعتی
  • طراحی مبل و صندلی و هر چیزی که فکر کنید
  • در غرفه سازی نمایشگاه
  • در ساخت کابینت و بقیه وسایل داخل منزل یا بقیه اشیای پیرامون تان
  • طراحی آشپزخانه

 

آموزش تری دی مکس 3ds Max کرج

 

Autodesk 3ds Max یک نرم‌افزار طراحی و ایجاد مدل‌های سه‌بعدی است که می توان انواع اشیا ساده تا ساختارهای پیچیده را در آن مدل‌سازی کرد و با استفاده از امکات و ابزارهای دینامیک به انیمیشن‌سازی پرداخت و تصاویر با کیفیت بالا ایجاد کرد.
همچنین در تری‌دی مکس امکان تنظیم نورها و ایجاد انواع افکت‌های نورپردازی وجود دارد که باعث نزدیک شدن صحنه‌هابه واقعیت می‌شود. از طرفی در این نرم‌افزار قابلیت ایمپورت و ایکسپورت به اکثر فرمت‌های مرسوم در طراحی سه‌بعدی و انیمیشن از جمله FBX، OBJ، STL و… وجود دارد.

نرم افزار تری دی مکس، بعنوان یکی از کاربردی ترین نرم افزار های شبیه سازی، با داشتن قابلیت مدلسازی سطوح مختلف با دقت وجزییات بالا، پتانسیل بسیاری  در طراحی سه بعدی سبک های مختلف پروژه های ویلایی را دارد. تلفیق احجام معماری با المان های منظر، از طریق تکنیک های مدلسازی این نرم افزار به راحتی امکان پذیرست.

مهندس فائزه غلامی

آموزشگاه فنی حرفه ای مهرازان

مهندس فائزه غلامی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه غیاث الدین کاشانی رشته معماری-معماری میباشد. وی از سال 91-92 به طور رسمی کاردرزمینه معماری-معماری داخلی و طراحی و تدریس را شروع نموده وبا دیدگاهی کاملا متفاوت چه در زمینه طراحی و چه در زمینه تدریس فعالیت داشته یکی دیگر از اهداف بزرگ و بلند مدت وی در اتلیه معماری برگزاری دوره های تخصصی آموزشی در حوزه معماری بوده است که با پشت سرگذاشتن این دوره ها میتوانید وارد بازار کار شده وبه خوبی میتوانید بهترین طراحی را انجام دهید.

اطلاعات تماس

در صورتی که هر سوالی دارید، تیم پشتیبانی ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان می‌باشد. ما از شنیدن صدای شما خوشحال می شویم.

شنبه تا پنجشنبه – از ساعت 8 تا 17

آموزش تری دی مکس 3ds Max کرج

آموزش تری دی مکس 3ds Max کرج

آموزش تری دی مکس 3ds Max کرج

آموزش تری دی مکس 3ds Max کرج

آموزش تری دی مکس 3ds Max کرج

آموزش تری دی مکس 3ds Max کرج

آموزش تری دی مکس 3ds Max کرج
آموزش تری دی مکس 3ds Max کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *