دسته‌بندی نشده

آموزش معماری کرج

آموزش معماری کرج

آموزش معماری کرج

 

دوره نرم افزار معماری(آموزش نرم افزارهای معماری): در رشته معماری استفاده از نرم افزار های مختلف امری واجب و انکار ناپذیر است چرا که انجام طراحی ها، ذخیره و چاپ طرح های مختلف با استفاده از نرم افزارها به صورت دقیق تر و آسان تر انجام میگیرد.

درست است که نرم افزارهای گرافیکی مختلفی روی کار آمده است اما باید بدانید مهندسان معماری به نرم افزارهای تخصصی تر و حرفه ای تری نیاز دارند.

به همین منظور امروزه انواع نرم افزارهای تخصصی مهندسی روی کار آمده است که کمک میکند مهندسان معمار بتوانند به راحتی طراحی های دیجیتال را انجام دهند و برای طراحی ساختمان ها و مدل ها از آن استفاده نمایند.

در واقع نرم افزارهای معماری کمک میکند به راحتی عملیات طراحی، ویرایش و حذف و اضافه را انجام دهید و هچنین مطمئن شوید سازه های شما در شرایط واقعی قابل اجرا هستند.

به همین منظور میتوان به جرات بیان کرد کلیه علاقه مندان به حرفه معماری باید یادگیری نرم افزارها را در اولویت خود قرار دهند و با انواع آن آشنا باشند. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع و معرفی بهترین نرم افزارهای موجود در این رشته بپردازیم.(آموزش نرم افزارهای معماری)

معماری نرم افزار چیست؟

منظور از معماری نرم افزار و یا Software Architecture سازماندهی کردن سازه های مختلف نرم افزاری بر اساس اصول و قواعدی است که به رشد و طول عمر یک سیستم نرم‌افزاری کمک کند. هر سازه نرم‌افزاری از عناصر مختلفی تشکیل شده است که اغلب با یکدیگر رابطه دارند و در روند این ارتباط رسالت کامل یک سیستم نرم‌افزاری رقم می خورد.

منظور از معماری نرم افزار همان معماری ای هست که برای ساختن یک ساختمان نیز به آن نیاز داریم. به عبارت دیگر، معماری نرم افزار شبیه به یک نقشه عمل می‌کند که متخصصین نرم‌افزار برای پیاده سازی کردن نیازمندی های مربوط به پروژه از آن استفاده کرده و نرم‌افزار را بر اساس آن پیاده سازی می کنند.

انتخاب های مربوط به تکنولوژی های مختلف نرم افزاری و نحوه پیاده سازی کردن آنها با حداقل هزینه بخشی از اتفاقی است که در روند معماری نرم‌افزار رخ می دهد.

استفاده کردن از سیستم های مختلف به منظور پیاده‌سازی کردن هرچه بهتر نیازمندی‌ها جزء وظایفی است که می بایست در روند معماری نرم افزار پیاده سازی بشود.

دانش آموختگان رشته مهندسی معماری برای توسعه طرح های ساختمانی نوآورانه از فناوری معماری، دانش طراحی، مهارت های ارتباطی و البته خلاقیت خود استفاده می کنند. معماری می تواند زمینه ای بسیار پرارزش باشد زیرا رابطه مستقیمی با رفاه و نگرش مردم دارد.

از این روی، آموزش طراحی نرم افزار معماری می تواند راهی برای اتصال پتانسیل های شما با نیازهای مردم باشد. اگر شما هم قصد توسعه مهارت های خود در حوزه مهندسی معماری را دارید، شرکت در یک دوره آموزش نرم افزار معماری مفید خواهد بود.

آموزش معماری کرج

مزایای آموزش طراحی معماری نظام مهندسی

آموزش نرم افزار معماری علاوه برای اینکه به شما در موفقیت در آزمون نظام مهندسی کمک می کند، این امکان را برای شما فراهم می کند که بتوانید مهارت خود را افزایش دهید. آموزش طراحی معماری می تواند فواید زیر را برای شما به همراه داشته باشد:

۱- سواد کامپیوتر و مهارت های فنآوری

امروزه صنعت معماری به طور فزاینده ای به استفاده از فناوری و برنامه های نرم افزاری برای ایجاد، آزمایش و اجرای طرح های معماری متکی است. پلان های ساختمان به صورت شبیه سازی فرموله می شوند که با استفاده از فرآیندهای BIM، نرم افزار Revit، طراحی به کمک کامپیوتر و دیگر پلتفرم ها و فرآیندهای فناوری ساخته خواهند شد.

آموزش معماری کرج

برای موفقیت در طول آموزش نرم افزار معماری، علاقه به فناوری و رایانه بسیار مهم است زیرا استفاده از نرم افزار نقشه کشی معماری برای اجرای پروژه ها، ضروری است. اگر عاشق فنآوری هستید و به طور مداوم تحت تأثیر نرم افزارهای رایانه ای قرار دارید، دوره آموزش نرم افزار طراحی برای شما مناسب است.

۲- مهارت های ارتباطی حیاتی

فرآیند طراحی و ساخت یک ساختمان، نیاز به تعامل بسیاری با متخصصان مختلف دارد. متخصصان معماری باید با مهندسان، پیمانکاران، مقامات دولتی محلی، نقشه برداران، مدیران ساخت و ساز، مشتریان و سایر افراد کار کنند تا طراحی خود را به واقعیت تبدیل نمایند.

به منظور همکاری موثر با طرف های درگیر، متخصصان صنعت معماری باید به مهارت های ارتباطی خوبی مجهز باشند. ارتباطات در حصول اطمینان از اجرای صحیح طرح ها، حیاتی هستند زیرا بدون ارتباط بین متخصصان درگیر، پروژه ها اغلب به دلیل تفسیر نادرست و مهلت های از دست رفته با شکست مواجه می شوند.

۳- دانش مربوط به ضوابط معماری

در طول دوره آموزش نرم افزار معماری، شما در مورد قوانین ساختمان و سیستم های قانونی مرتبط با کار خود اطلاعات کسب می کنید. حفظ درک به روز از قوانین و کدهای منطقه بندی برای طراحی معماری بسیار مهم است زیرا این ضوابط مستقیماً بر انواع ساختمان هایی که می توان طراحی کرد و چگونگی ساخت شان تأثیر می گذارند.

قوانین طراحی معماری همیشه چالشی هستند که متخصصان معماری با آن روبرو هستند اما با تجدید مداوم دانش و اطمینان از داشتن اطلاعات مناسب، می توان طرح های معماری را با ضوابط شهرسازی تطبیق داد.

آموزش معماری کرج

۴- مهارت های ریاضی و تحلیلی معماری

مفاهیم معماری اساساً ریشه در ریاضیات دارند و بنابراین، برای شما که به دنبال موفقیت در معماری هستند، مهارت های ریاضی همیشه یک دارایی خواهند بود. به منظور توسعه طرح های خود به صورت دیجیتالی، معماران باید از ریاضیات فنی، از جمله مفاهیم هندسی و جبری، هنگام استفاده از نرم افزار پیش نویس استفاده کنند.

معماران همچنین از مهارت های تحلیلی بهره می برند. کار آنها شامل تفسیر و ارزیابی نقشه های ساختمانی از نظر دقت، محاسبه برآوردهای آگاهانه بر اساس این نقشه ها، نقشه برداری، توسعه نقشه های کانتور و موارد دیگر است.

همه این وظایف نیازمند توانایی های تحلیلی قوی هستند. شما در دوره های معماری باید بر تقویت مهارت های تحلیلی و حل مسئله خود تمرکز کنید زیرا این مهارت ها می توانند در اجرای یک طراحی ساختاری سالم تفاوت ایجاد کنند.

۵- کسب مهارت های مربوط به خلاقیت

کسانی که در صنعت معماری وارد می شوند، در هنگام ارائه یک طرح خلاقانه موفق تر خواهند بود. در حالی که نقش یک طراح معماری مستلزم دانش کاربردی است، عملکرد او همیشه زمانی که ایده های خلاقانه و نوآورانه را در نقشه ها ارائه می دهد، افزایش می یابد. اگر دائماً در حال ارائه ایده های جدید و هیجان انگیز هستید، دوره آموزش نرم افزار معماری به شما در این امر کمک می کند.

بهترین نرم افزار معماری داخلی

محصولات مختلف کمپانی اتودسک می توانند بهترین نرم افزارها برای حوزه معماری باشند. اتودسک با معرفی برنامه های دو بعدی و سه بعدی توانسته همه نیازهای صنعت را به خوبی برآورده کند. به ویژه در ایران از نرم افزارهای این کمپانی به وفور استفاده می شود.

 

مهندس فائزه غلامی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه غیاث الدین کاشانی رشته معماری-معماری میباشد. وی از سال 91-92 به طور رسمی کاردرزمینه معماری-معماری داخلی و طراحی و تدریس را شروع نموده .

وبا دیدگاهی کاملا متفاوت چه در زمینه طراحی و چه در زمینه تدریس فعالیت داشته یکی دیگر از اهداف بزرگ و بلند مدت وی در اتلیه معماری برگزاری دوره های تخصصی آموزشی در حوزه معماری بوده است که با پشت سرگذاشتن این دوره ها میتوانید وارد بازار کار شده وبه خوبی میتوانید بهترین طراحی را انجام دهید.

آتلیه معماری – معماری
آموزش صفرتاصد معماری
آتلیه معماری داخلی

کلاس های ما به صورت خصوصی و نیمه خصوصی برگزار میشود

و هزینه ی کلاس های عمومی دریافت می شود.

باارائه مدرک فنی حرفه ای وبین الملی

پرداخت هزینه به صورت اقساطی پذیرفته می شود.

باتدرس اساتید مجرب با تجربه کاری در زمینه ی معماری و سازه

 

اطلاعات تماس

در صورتی که هر سوالی دارید، تیم پشتیبانی ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان می‌باشد. ما از شنیدن صدای شما خوشحال می شویم.

شنبه تا پنجشنبه – از ساعت 8 تا 17

آموزش معماری کرج

آموزش معماری کرج

آموزش معماری کرج

آموزش معماری کرج

آموزش معماری کرج

آموزش معماری کرج

آموزش معماری کرج

آموزش معماری کرج

آموزش معماری کرج

آموزش معماری کرج

آموزش معماری کرج

آموزش معماری کرج

آموزش معماری کرج

آموزش معماری کرج

آموزش معماری کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *